Bye Bye NAU - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu Bye Bye NAU - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu

Bye Bye NAU

Blijf op de hoogte en volg Elzemiek

15 December 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Mijn semester studeren aan NAU in Flagstaff zit erop..! Super jammer, maar gelukkig heb ik nog leuke dingen op de planning staan, want op het moment dat ik dit schrijf zit ik in het vliegtuig op weg naar New York. Ja, echt. Als ik nu naar buiten kijken zie ik een grote vlakte en wat windmolens, een beetje zoals in Nederland. Het is wel een vlucht met nogal wat turbulentie, maar ach.
Goed, terug naar het verslag van mijn laatste week in Flagstaff. Vorige week donderdag had ik mijn laatste college dag, hoewel het niet echt zo voelde; het einde is er altijd toch wel opeens dan. Vrijdagavond hadden Charlotte en ik afgesproken met wat andere mensen om wat drankjes te doen en nog één laatste keer op stap te gaan in downtown Flagstaff. Het was een erg gezellige avond, maar ik heb het niet te gek gemaakt allemaal want dat weekend moest er ook gewoon gestudeerd worden want finals week zat er ook aan te komen.

Zaterdag heb ik een klein beetje gestudeerd en zijn Natalie, Charlotte en ik ’s middags naar downtown gegaan want er zou een schaatsbaan zijn en we wilden ook op de foto met Santa. Eenmaal aangekomen in het centrum kwamen we erachter dat de schaatsbaan echt helemaal niks voorstelde. Nou hadden we ons er niet heel veel bij voorgesteld, maar dit was gewoon echt plastic.. Daar hadden we natuurlijk geen zin in, dus zijn we door gelopen naar de caravan waar Santa in zat en waar foto’s genomen konden worden. Nadat de foto geschoten was zijn we nog even door het schattige winkelcentrumpje gelopen waar een aantal leuke winkeltjes zitten, en kregen we zelfs ook gratis warme chocolademelk, super lekker! Er hing echt een super leuke sfeer in het centrum, dus ik was blij dat we even een studiepauze hadden genomen. Zondag wederom eerst gestudeerd, waarna ik een appje kreeg van Anne, die ook van de RUG komt en dus ook in Groningen woont; of ik haar vloeistoffen mee wilde nemen, want die konden niet in haar koffer die ze naar huis stuurde. Na wat gepuzzel en wat gewissel van bagage (een deel van mijn kleding zit bij haar koffer in) was dat gelukt en nodigde ze Charlotte en mij uit om ergens wat eten te halen, omdat ze heel veel maaltijden over had nog van haar mealplan. Gratis eten laat ik natuurlijk nooit voorbij gaan, dus we gingen met z’n drieën naar een nieuwe healthy tent waar we een salade hebben gehaald. Daarna gingen we met een wat grotere groep naar de film Coco, super leuk! Ik was nog niet naar de bioscoop geweest hier in de VS, en het was echt een hele belevenis. We hadden namelijk een tijd gekozen waar de film alleen te zien was in een grotere (en iets duurdere) zaal, met groter scherm en stoelen die je kon bedienen zodat er een voetenbankje tevoorschijn kwam. Dit heb ik ook écht nodig in Nederland hoor, super lekker, en ik ben niet eens in slaap gevallen.

Maandagochtend heb ik eerst afgesproken met een klasgenootje om samen te studeren voor een vak waar ik de dag erna een tentamen voor had. We hebben samen de studyguide doorgenomen en er wat over gepraat, maar echt veel hadden we er beide niet echt over te zeggen. ’s Middags gingen Natalie, Charlotte en ik lunchen bij Wildflower Breadcompany als een soort afscheidslunch aangezien Natalie woensdagochtend al zou vertrekken naar haar ouders in Californië. Dit was echt super lekker, maar daarna moesten Charlotte en ik er weer aan geloven, want er moest nog steeds gestudeerd worden. Dinsdagochtend had ik al 7:30 ’s ochtends een tentamen, echt een onmenselijke tijd om te verwachten dat iedereen fris en fruitig is en zich kan concentreren om een tentamen te maken, maar oké, het was niet anders. Na m’n tentamen ben ik naar Starbucks gegaan om daar door te studeren, want ik heb toch de afgelopen maanden gemerkt dat ik me daar toch echt beter kan focussen. Nadat ik alles af had wat ik af moest hebben ben ik naar huis gegaan, want we zouden aan het eind van de middag ons appartement schoonmaken en de meeste dingen vast inpakken. Jammer genoeg moesten Charlotte en ik alles schoonmaken met z’n tweeën, maar het is uiteindelijk helemaal schoon geworden. Woensdag was vooral een studie dag, de allerlaatste gelukkig. Tegen het middaguur ging Natalie weg, maar dat afscheid ging prime. Verder goed gestudeerd en veel af kunnen krijgen.

Omdat zowel Charlotte als ik nog een document getekend moesten hebben zijn we dat donderdagochtend eerst gaan regelen. Maar helaas, zoals alles in de V.S. kon dat niet even snel gedaan worden, maar gaan er maar liefst 5 werkdagen over heen voordat iemand een simpele bevestiging kan teken dat we aan NAU hebben gestudeerd. Gelukkig kan het naar ons opgestuurd worden, dus dat scheelt weer. Omdat dit alles zo lang duurde moest ik snel terug naar huis om snel wat te lunchen en ondertussen nog even te skypen met het thuisfront op m’n allerlaatste dag in Flagstaff. M’n allerlaatste tentamen ging volgens mij wel prima. Het resultaat van 3 vakken is nog even afwachten, maar van 1 vak weet ik al dat ik het heb afgerond met een A, en als je dat omrekent in cijfers is het een 9,7, echt heel erg blij mee! We hadden vorige week al afgesproken om onze laatste avond nog uiteten te gaan, dus ’s avonds ben ik met Charlotte, Esmé, en Anne naar Monsoon gegaan en hebben we lekker gegeten met een cocktailtje erbij. Omdat we redelijk vroeg klaar waren met eten zijn we daarna nog even gaan poolen bij een pub, erg gezellig en een hele leuke afsluiter van ons semester in Flagstaff. Helaas moesten we ’s avonds nog alle laatste dingen inpakken en opruimen, wat nogal een latertje werd. Niet heel erg want ik ben toch altijd een beetje nerveus als ik een vlucht moet halen de volgende dag, dus echt goed slapen kan ik dan toch niet.

Vanochtend ging de wekker al om 5:30, want m’n bus naar het vliegveld in Phoenix vertrok al om 6:55 en ik moest nog officieel uitchecken uit m’n dorm. Ik had het ruim genomen zodat ik wat speling had op het vliegveld. Jammer genoeg was m’n vlucht al vertraagd met 2 uur bij het vertrek, dus ik moest mezelf zien te vermaken. Het is ondertussen donker geworden in de lucht en ik heb enorm veel zin om in New York nog een weekje door te brengen. Het is erg dubbel allemaal, maar ik kijk ook wel heel erg uit om volgende week weer naar huis te gaan en kerst in Nederland te vieren. Maar eerst een week New York dus! Morgen de stad verkennen, en een (budget) planning maken voor de rest van de week.
Ik zal jullie op de hoogte houden.

Kusjes, Elzemiek

  • 17 December 2017 - 09:33

    Annet:

    Leuk Miek! Veel plezier nog en tot volgende week!!

  • 17 December 2017 - 09:34

    Annet:

    Leuk Miek! Veel plezier nog en tot volgende week!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elzemiek

Een semester lang studeer ik aan Northern Arizona University in Flagstaff. Voor iedereen die geïntereseerd is in hoe ik het hier heb en wat ik allemaal beleef heb ik besloten om reisverslagen hier te posten.

Actief sinds 22 Aug. 2017
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 7207

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 22 December 2017

Studeren in Flagstaff

15 December 2017 - 22 December 2017

New York

Landen bezocht: