Tequila Sunrise, 21e verjaardag, en meer - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu Tequila Sunrise, 21e verjaardag, en meer - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu

Tequila Sunrise, 21e verjaardag, en meer

Blijf op de hoogte en volg Elzemiek

27 November 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Ondertussen is ben ik alweer bijna een maand 21, maar hierbij het verslag van de dagen rondom m'n verjaardag. Van 23 oktober tot 28 oktober was het homecoming week op NAU, een week met allerlei festiviteiten waar ook veel alumni op af schijnen te komen. Helaas was deze week gepland op het moment dat ik midden in mijn midterms zat, dus veel deadlines en ook nog 2 tentamens waardoor ik niet echt bij een activiteit ben geweest. Wel hebben Charlotte en ik meegedaan aan een (onofficiële) traditie die bij Homecoming week hoort, namelijk Tequila Sunrise. Het idee is dat de kroegen/clubs in downtown Flagstaff om 6 uur 's ochtends open gaan, en dat je dus als het ware 's ochtends op stap gaat. Hieraan voorafgaand zijn Charlotte en ik naar een huisfeestje gegaan van één van de international students die hier z'n hele bachelor volgt en off-campus woont. We waren vanaf half 4 welkom, dus hebben we eerst thuis nog ongeveer 3 uurtjes geslapen om wat energie op te doen. Het was uiteindelijk erg rustig en weinig mensen waren gekomen, maar het was wel erg gezellig met het kleine groepje die er wel was. Tegen 6am zijn we naar downtown gegaan, wat voor mij de eerste keer op stap was hier. Omdat ik op 1 dag na nog geen 21 was heb ik een ID van een ander meisje geleend, en ik kwam daarmee schrikbaren makkelijk de kroegen in. Al met al was het erg gezellig, maar voor 2 meiden uit Groningen vonden we het niet zo bijzonder om zonsopgang nog in de kroeg te staan (de barren gaan hier in FLagstaff normaal gesproken al om 2 uur 's nachts dicht). De zaterdag erna hebben we vooral geslapen, aangezien ons hele ritme door de war was.

Zondag was dan eindelijk m'n 21e verjaardag, maar helaas gaat het studeren ook gewoon door op verjaardagen. Ik had met 2 studiegenoten afgesproken om samen te studeren voor ons tentamen die we later die week zouden hebben, omdat het soms wel fijn is om gewoon over de stof te praten etc. Ik was uiteindelijk tegen 5 uur weer thuis en kon me toen gaan klaar maken voor mijn verjaardagsetentje van later die avond. Ik had al lang geleden bedacht om op m'n verjaardag met Charlotte en Natalie te gaan eten bij een sushi tent in Flagstaff, dus ik had de dag ervoor gereserveerd voor 3 personen om half 7. Het was erg lekker allemaal, en Charlotte en Natalie hadden voor mij ook nog een leuk cadeautasje vaan een badbruisbal in zat, en een souvenir theedoek van een heel leuk winkeltje in downtown Flagstaff (theedoek klinkt een beetje stom misschien, maar ik wilde hem best wel graag). Nadat we klaar waren met eten zijn we nog naar de Safeway supermarkt gereden en hebben we wat inkopen gedaan, en heb ik een taartpunt carrotcake voor mezelf meegenomen, want bij verjaardagen horen taart. 'S avonds die lekker opgegeten (mét kaarsjes) en verder niet zo veel meer gedaan. Het was al met al een erg rustige, maar leuke, verjaardag.

De weken na m'n verjaardag waren allemaal weer vol gepropt met allemaal opdrachten, en ik ben ondertussen wel redelijk klaar met alle essays. Wel proberen we steeds wat leuke dingen tussendoor te doen, zoals op stap gaan met vrienden of gewoon in onze dorm afspreken voor spelletjes oid. Zondag 5 november zijn Charlotte en ik bijvoorbeeld naar CoCo's bakery gegaan voor een lekker uitgebreid Amerikaans ontbijt, erg geslaagd. Ook zijn we nog een keer naar het Museum of Northern Arizona gegaan voor een Day of the Death event, een erg leuk evenement met veel culturele optredens, waaronder een Mariachi band (hier kon ik vervolgens weer een opdracht over schrijven, het houdt inderdaad nooit op).

Afgelopen week hadden we maar een halve week vanwege thanksgiving, dus dat was wel even lekker. Donderdag moest Natalie de hele dag werken dus konden we niet uitgebreid en huiselijk dineren, dus dat hebben we verplaatst naar vrijdag. Toen heb ik voor ons drieën een oerhollandse Stamppot Boerenkool gemaakt, helemaal compleet met (een nogal vettige) rookworst, zilver uitjes, mosterd, en augurken slices. Enorm lekker, en het was wel erg leuk om even wat Nederlandse pot hier te eten. Gisteren (zaterdag 25 november) zijn Charlotte en ik weer naar een Football wedstrijd geweest, want NAU was voor het eerst sinds 4 jaar weer tot de playoffs gekomen! Helaas heeft NAU verloren met 10-41, maar de sfeer was wel weer erg leuk. Jammer genoeg was dit de laatste Football game van het semester, dus we kunnen niet nog een keer heen.

Morgen gaat al de één na laatste college week hier in, echt bizar hoe snel alles nu gaat. Nog even doorbijten dus met alle deadlines die me nog te wachten staan, want het is nu nog maar heel kort. Het is gek om te bedenken dat ik hier nog minder dan 3 weken zit en ik moet ook echt al gaan nadenken over inpakken, opruimen, en schoonmaken. Goed, ik ben eindelijk weer helemaal up-to-date en ik zal in m'n laatste week hier in Flagstaff nog een blog schrijven, om vervolgens (hopelijk om de dag) een blog te schrijven in New York City.

Het aftellen is nu echt begonnen! Oke, kusjes XOXO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elzemiek

Een semester lang studeer ik aan Northern Arizona University in Flagstaff. Voor iedereen die geïntereseerd is in hoe ik het hier heb en wat ik allemaal beleef heb ik besloten om reisverslagen hier te posten.

Actief sinds 22 Aug. 2017
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 7193

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 22 December 2017

Studeren in Flagstaff

15 December 2017 - 22 December 2017

New York

Landen bezocht: