Back on Track: Mini-Vakantie met Tim - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu Back on Track: Mini-Vakantie met Tim - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu

Back on Track: Mini-Vakantie met Tim

Blijf op de hoogte en volg Elzemiek

23 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Zoals beloofd hier het volgende deel van alle dingen die ik mee heb gemaakt maar nog niet heb gedeeld in een reisverslag.
Zoals benoemd eerder, zou Tim woensdag 4 oktober aan het eind van de middag landen in Phoenix, dus lief als ik ben zorgde ik dat ik van Flagstaff ook naar Phoenix zou komen. Dit klinkt helaas wat makkelijker dan het er uiteindelijk aan toe ging, want openbaar vervoer in de V.S. is gewoon nogal een ramp. Wel hebben ze de Greyhound bus, een service die tussen plaatsen stopt voor een goede prijs: ongeveer $15 kost dit tussen Flagstaff en Phoenix voor een 3 uur durende bus rit. Helaas is het probleem wel dat je met bijzondere types in een bus zit, en de bussen niet regelmatig/altijd op tijd rijden. Ook bij mijn bus was dit het geval. Bovendien had iemand al eerder in de wc gebraakt, dus het rook absoluut niet fris in de bus. Gelukkig had ik een bus genomen met speling, en kwam ik - een uur later dan gepland - aan op Phoenix Sky Harbor; het vliegveld. Nou was het uiteindelijk allemaal niet zo erg, want Tim zn vlucht had ook ongeveer een uur vertraging, dus ik kon als nog op hem wachten op het vliegveld. Uiteindelijk duurde het allemaal nog wat langer totdat hij door alle Amerikaanse customs was, maar na bijna 2 maanden kon ik hem weer in m'n armen sluiten.
Omdat de tijden waarop de Greyhound bussen reden niet aansloot op Tim zn aankomst tijd, had ik al van tevoren besloten om een hotel te boeken in Phoenix zelf, en de volgende dag pas naar Flagstaff te reizen. Mede in deze beslissing zat ook het feit dat Tim al een enorm lange vlucht achter de rug zat, en een gewoon bed dan heel fijn is. We hadden op het vliegveld even een hapje eten gehaald, en toen een Uber genomen naar ons hotel/motel. De volgende ochtend lekker ontbeten in het hotel, en toen weer richting het busstation om door naar Flagstaff te reizen. Helaas was het ook deze keer weer ellende, en in plaats van 1 college die dag te missen, heb ik geen van alle gehaald omdat we 3,5 uur vertraging hadden. Dit door een defect aan de bus (benzine lek oid) en een file door een tijdelijk afgesloten weg wegens een ongeluk. Uiteindelijk waren we aan het eind van de middag weer thuis, spullen gedropt in m'n dorm, en toen naar Target gelopen om boodschappen voor het avondeten te doen. 'S avonds hebben we verder niet zoveel meer gedaan, en gewoon een lekker serietje gekeken met Charlotte en Natalie. Ook was Charlotte zo lief om op de bank te slapen en haar bed af te staan aan Tim, zodat we tenminste op dezelfde kamer konden slapen (geld besparen, we zijn arme studenten). De dag erna konden we om 12 uur de huurauto ophalen, en zijn we daarna richting Las Vegas gereden. Lange rit van 4 uur, saaie weg, maar Tim heeft ons beide veilig naar Vegas gereden, en ik heb m'n taak als bijrijder enorm serieus genomen door broodjes te smeren en drinken aan te geven.
Eenmaal gesettled in het hotel en opgefrist, zijn we naar de Strip gelopen die 2 blocks van ons hotel vandaan was. We hebben onze ogen uitgekeken op alle hysterie, en hebben romantisch gedineerd (maar niet heel erg) bij Denny's. We waren beide erg moe, dus we zijn op tijd naar bed gegaan om de volgende dag weer veel te kunnen zien.
Zaterdag hebben we het andere deel van de Strip gelopen die we de avond ervoor nog niet hadden gezien, en wederom was er erg veel hysterie, winkelcentra, casino's in hotels, etc. Een beetje alles wat je van Las Vegas verwacht zo ongeveer. Een enorm leuke ervaring! Omdat het warm was en we veel hadden gelopen besloten we om 's middags eventjes te relaxen bij het zwembad, om vervolgens met de auto naar downtown Las Vegas te rijden. We zijn uiteindelijk niet echt downtown in gegaan, omdat we moeite hadden met een parkeerplek vinden en er één of ander motorbikers event/festival was. In plaats daarvan zijn we doorgereden naar een outlet dorp, te vergelijken met Batavia stad denk ik, maar dan Amerikaans. Tim moest natuurlijk even bij de Ralph Lauren outlet naar binnen, en hier zijn we beide bijzonder goed geslaagd met veel korting. Het was heerlijk om rond te lopen daar omdat het allemaal even iets minder hysterisch was dat de Strip zelf. Omdat het ook al opeens weer etenstijd was hebben we bij the Cheesecake Factory gegeten, iets wat toch al op ons lijstje stond om uit te proberen. Anders dan de naam doet vermoeden kun je hier lekker uiteten, en is dit de Amerikaanse vorm van uiteten gaan volgens ons, wel een keten maar geen fastfood. We moesten uiteraard nog wel de cheesecake ook uitproberen, en deze was echt heerlijk. Toen zijn we terug gereden naar het hotel, en hebben we onder het genot van een biertje nog wat tv gekeken en zijn we gaan slapen.
De volgende dag moesten we uitchecken in Las Vegas, en zijn we daarna nog lekker uit-ontbijten gegaan bij CoCo's Bakery, een typische breakfast diner. Vanuit daar zijn we doorgelopen naar het laatste deel van de Strip dat we nog niet hadden gehad, dat tevens het deel was waar Mandalay Bay stond. Het was erg moeilijk om te bevatten wat nog geen week daarvoor hier gebeurd was, en het was er ook erg stil. Vervolgens zijn we binnendoor via shops @ Mandalay Palace, Luxor Hotel & Casino, en Excalibur terug gelopen naar ons hotel om de koffers op te halen en door te rijden naar Lake Las Vegas, waar we (=ik) een luxe resort hotel hadden geboekt voor 1 nacht. We waren wat eerder dan gepland, maar gelukkig konden we al in onze kamer. Enorm mooi in vergelijking met de kamers die we daarvoor hadden gehad. Ook zat bij de service van het hotel in dat je gratis gebruik kon maken van een kajak voor 1 uur, dus dit hebben we uiteraard gedaan aan het eind van de middag. Heel relaxed naar een punt gepeddeld, om vervolgens lekker daar te dobberen in de zon en te filosoferen over het leven (of zoiets). Daarna nog even bij het zwembad gelegen en 's avonds heerlijk gegeten bij een chique restaurant in het hotel. Verder hebben we de rest van de avond vooral niks gedaan, en lekker ontspannen tv gekeken.
De dag erna was het alweer maandag, en dus tijd om terug naar Flagstaff te rijden. We hebben wel eerst nog uitgebreid ontbeten bij IHop, en toen hebben we de navigatie op Grand Canyon National Park gezet, want dit mocht Tim niet missen natuurlijk. Helaas was het al behoorlijk aan het schemeren toen we eindelijk uitzicht hadden op de Grand Canyon, en was het te donker en te koud om erg lang te blijven. Desalniettemin was het toch nog erg mooi, ook al was het al vrij donker. Toen doorgereden naar Flagstaff, en bij Arby's een burger gehaald om vervolgens thuis op te kunnen eten. We waren beide behoorlijk duf van de lange rit, dus we hebben niet zoveel meer gedaan en zijn op tijd naar bed gegaan. De volgende dag was het voor mij gewoon weer tijd om naar college te gaan, dus terwijl ik weg was kon Tim mooi de auto weer terugbrengen en daarna zelf studeren.
Woensdag was het tijd voor ons allebei om te studeren, dus zijn we samen naar Steep gegaan, een leuke thee bar, en hebben we hier beide geprobeerd om dingen gedaan te krijgen. Daarna zijn we richting ons hotel in Flagstaff gegaan om in te checken, omdat ik niet m'n huisgenoten wilde lastig vallen met een extra persoon in ons appartement de hele week. Daarna zijn we even naar Walmart gelopen, puur zodat Tim dit ook even kon ervaren, en om wat te drinken te halen voor 's avonds. Charlotte haar moeder was er ook, en we waren uitgenodigd om allemaal mee te eten met de zelfgemaakte lasagne van Charlotte en haar moeder, erg gezellig en lekker! Donderdag had ik wederom college, maar ik moest nog iets afmaken dus heb ik m'n eerste college overgeslagen (zo rebels). Na m'n laatste college op donderdag zijn we samen gaan eten in de DüB on-campus, omdat dit een soort onbeperkt buffet is en enorm Amerikaans, dus wederom voor de ervaring. Helaas was het alweer de laatste avond, en Tim zou de dag erna een shuttlebus naar Phoenix nemen, omdat we niet weer de Greyhound wilde nemen aangezien Tim dit keer echt op tijd stond.
De dag erna was vooral stom, ik heb Tim naar de ophaal plek voor de shuttle gebracht, maar omdat de shuttle $45 per enkeltje is, ging ik niet mee om hem weg te brengen. Tim afgezet, toen moest ik huilen en toen heb ik online geshopt om m'n verdriet mee te verzachten, werkte erg goed.
Het waren echt leuke dagen samen, maar na 3 weken van bekend gezelschap in de V.S. te hebben, was het wel weer even erg alleen daarna. Gelukkig heb ik altijd nog m'n huisgenoten, en het altijd doorgaande studiewerk om me op te focussen. Verder heb ik daarna niet heel veel bijzondere dingen meegemaakt, omdat ik erg veel opdrachten en exams had. Alles rondom mn verjaardag zal in de eerstvolgende blog weer geschreven worden.
XOXO, Elzemiek