Back on Track: weekend met z'n 5en - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu Back on Track: weekend met z'n 5en - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu

Back on Track: weekend met z'n 5en

Blijf op de hoogte en volg Elzemiek

02 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Oeps, het is echt bijna anderhalve maand geleden sinds mn laatste reisverslag.. Een beetje gênant is het wel, maar beter laat dan nooit, toch? Goed, ik heb veel om over te schrijven, want in mn laatste verslag schreef ik dat m'n ouders nog moesten komen, en het is nu al heel lang geleden sinds ze weer zijn vertrokken.
Zoals ik vertelde zouden m'n ouders 23 september landen en pas de woensdag erna komen. Maar, opeens had mama wel erg veel haast en wilde ze al meteen de zondag hierheen. Prima, wat mij betreft, ik had ook wel zin om m'n ouder te zien. Little did I know dat mama zo'n haast had omdat ze als verrassing ook mn broer en zus hadden meegenomen, super leuk! Helaas gingen ze dezelfde dag ook weer terug naar Phoenix, omdat ze de auto moesten inruilen voor een camper. Het weekend daarna zijn we met z'n vijven op stap gegaan, en op mijn verzoek gingen we richting Lake Powell, dat op de grens met Utah ligt. Op de weg ernaar toe zijn we bij de Grand Canyon gestopt, want dat kun je natuurlijk niet laten liggen. Eenmaal aangekomen bij de camping in Lake Powell hebben we alvast mijn verjaardag gevierd (van een maand later) en zijn we lekker op tijd gaan slapen. De dag erna hadden we een tour door de Lower Antelope Canyon gedaan, enorm mooi en indrukwekkend! Op de terugweg zijn we langs de Walmart gegaan voor boodschappen, en daarna wilde we eigenlijk nog watersporten op het meer. Na te hebben geïnformeerd bleek alleen dat ze de uitgiften van kajakken en andere dingen tot 2pm loopt, en niet meer daarna. Uiteraard waren wij daar pas na 2 uur, dus dat plan viel in het water (pun intended). Terug naar de camping dus. Uiteindelijk had ik zelf nog zin om wel aan het water te ontspannen, dus ik ben met een handdoek en wat tijdschriften richting de waterkant gegaan.
Voor de dag erna hadden we Horshoebend op de planning staan, dus zijn we daar heen gereden en hebben we gelopen en veel foto's gemaakt. Op een gegeven moment had ik genoeg materiaal voor nachtmerries daar, door alle toeristen die enorm dicht langs het randje staan voor de beste foto's, dus ben ik samen met mama terug gelopen naar de camper. Toen we gelunched hadden was het tijd om langzaam aan terug te rijden naar Flagstaff, met een stop bij Wupatki National Monument, ook dit was enorm mooi! Vervolgens zijn we doorgereden naar de camping in Flagstaff, en zijn we daarna lekker uiteten gegaan bij Monsoon, een Aziatisch restaurant.
De dag erna was alweer mijn laatste dag met de familie, want schoolverplichting riepen mijn naam alweer. Wel zijn we eerst nog naar Walnot Canyon National Monument geweest op aanraden van één van mijn docenten. Erg leuk want je kon nog zien hoe de native people hadden gewoond hier! Daarna hebben we nog geluncht bij Wildflower Bread Company, en toen was het voor mij toch echt tijd om weer naar naar m'n appartementje te gaan.
Kortom, een erg leuk weekend, en ik had ook al het vooruitzicht dat Tim 2 dagen erna, op woensdag 4 oktober zou landen in Phoenix.
Ik heb ook besloten dat ik dat verhaal in een apart verslag zal schrijven, om toch nog een soort structuur te houden hier..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elzemiek

Een semester lang studeer ik aan Northern Arizona University in Flagstaff. Voor iedereen die geïntereseerd is in hoe ik het hier heb en wat ik allemaal beleef heb ik besloten om reisverslagen hier te posten.

Actief sinds 22 Aug. 2017
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 7199

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 22 December 2017

Studeren in Flagstaff

15 December 2017 - 22 December 2017

New York

Landen bezocht: