Daily Life at NAU - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu Daily Life at NAU - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu

Daily Life at NAU

Blijf op de hoogte en volg Elzemiek

19 September 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Oeps, zomaar weer twee weken voorbij sinds m'n laatste verslag. Vorige week was de eerste week dat ik allerlei opdrachten moest inleveren, dus een verslag schrijven schoot er even bij in. Hoe dan ook heb ik niet enorm veel beleefd afgelopen twee weken, maar toch wel net genoeg om over te schrijven. Oh, en de antibiotica heeft geholpen, en m'n teen is dus weer helemaal beter.
Woensdag 6 september gingen Charlotte en ik naar één van de vele clubs hier op NAU. We gingen naar de Associated Students for Women's Issues, en die dag ging het over Intersectionality. Dit houdt in dat er allerlei minority groepen zijn, maar vaak wordt vergeten dat mensen deel kunnen zijn van verschillende minorities, en dit kan best wel een issue zijn. Bijvoorbeeld; je kunt lesbisch zijn en je kunt een zwarte vrouw zijn, maar het komt ook voor dat vrouwen zowel zwart als lesbisch zijn, en deze mensen vallen vaak tussen verschillende minority groepen in. Wil je meer weten? Dit is een mooie Ted Talk erover door Kimberlé Crenshaw, de vrouw die de term in het leven riep: https://www.ted.com/talks/kimberle_crenshaw_the_urgency_of_intersectionality
Zaterdag 9 september gingen Charlotte en ik naar de eerste American Football Game van het schooljaar, wat gratis kan met onze NAU studentenkaart. De eerste game is altijd een enorm ding op NAU, dit komt deels omdat alle freshman dan een soort run hebben door het football stadion heen voordat de wedstrijd begint, compleet uitgedost in NAU merchandize en kleuren. Ook alle andere mensen die de game bijwonen hebben wel iets van NAU merchandize aan, en het is een leuk gezicht om iedereen zo unified te zien. De wedstrijd zelf was niet heel bijzonder, NAU moest tegen Western Illinois en die waren aanzienlijk beter, maar alles eromheen was heel leuk om mee te maken. Zo is overal eten te halen, zoals popcorn en pizza etc., en dit kan ook gewoon uit omdat enorm veel mensen dit kopen om op te eten tijdens de game. Geen wonder dat zoveel Amerikanen overgewicht hebben. Verder hebben ze paar give-a-ways, onder andere met een zappelin-drone die geldbiljetten laat vallen boven een tribune vak. Verder was de halftime show best vermakelijk om te kijken, met NAU's fanfare en dansers die best een leuke routine opvoerden. Charlotte en ik zijn tot het einde gebleven, ondanks dat het niet zo'n leuke wedstrijd was en NAU duidelijk ging verliezen (eindstand: 20-38), was het wel een hele leuke amerikaanse ervaring.
Zondagochtend ben ik met een aantal andere exchange studenten gaan tennissen in het tenniscentrum hier, waar we ook tennisrackets konden lenen. Ik had echt in geen jaren getennist maar het leek me wel heel erg leuk om weer eens te doen, dus zo geschiedde. Het was erg gezellig om te doen, en om weer wat andere exchange studenten te ontmoeten. Verder was zondag een erg rustige dag, en kon ik me vast focussen op wat ik die week voor opdrachten moest inleveren.
Behalve een aantal opdrachten schrijven, had ik verder niet echt dingen gepland afgelopen week. Woensdag ben ik samen met Charlotte naar Zumba gegaan in het International Pavilion, op 3 minuten lopen van ons appartementje, dus lekker dichtbij! Het was een intensieve, maar leuke les, en we zijn van plan om elke week te gaan.
Vrijdagavond was er nog een leuke activiteit op de campus: een Dive-In movie. Dit houdt in dat er een film in het zwembad werd gedraaid. De film dit keer was de nieuwe versie van Baywatch, hoe toepasselijk. Er waren een tiental grote zwembanden beschikbaar, die we konden gebruiken om relaxed rond te dobberen en de film te bekijken, een leuke ervaring! Desalniettemin waren we beide na ruim een uur er wel klaar mee; we hadden het vooral koud. We zijn toen naar huis gegaan en hebben de film thuis afgekeken. Ook het weekend was vrij rustig, en zaterdagavond hebben we nog een Bridget Jones film marathon gedaan met z'n drieën en onze muur weer verder gedecoreerd (inclusief zelf geverfde letters). Heerlijk!
Zaterdag komen papa & mama aan in Phoenix, en ik heb enorm veel zin om ze te laten zien hoe en wat hier in Flagstaff en op de campus.
Xoxo, Elzemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elzemiek

Een semester lang studeer ik aan Northern Arizona University in Flagstaff. Voor iedereen die geïntereseerd is in hoe ik het hier heb en wat ik allemaal beleef heb ik besloten om reisverslagen hier te posten.

Actief sinds 22 Aug. 2017
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 7196

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 22 December 2017

Studeren in Flagstaff

15 December 2017 - 22 December 2017

New York

Landen bezocht: