Welcome to NAU, welcome to America - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu Welcome to NAU, welcome to America - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu

Welcome to NAU, welcome to America

Door: Elzemiek

Blijf op de hoogte en volg Elzemiek

28 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

De eerste week hier in Flagstaff zit er alweer op, en deze week was gevuld met veel verplichte praatjes en kennismakingsactiviteiten. Maandag begon Orientation Week, en dat betekende dat we om 10 uur 's ochtends bij de International Pavilion moesten zijn, een gebouw speciaal voor activiteiten met betrekking tot internationals. Eenmaal daar begon de dag al met wachten in de rij om mijn naam af te vinken en m'n keycord met naam en programma voor de rest van de week in ontvangst te nemen. Daarna hadden ze de mogelijkheid om in de grote zaal wat ontbijt te nuttigen, en dat was vast erg leuk geweest als ik meer dan 3 happen van mijn bagel had kunnen eten, voordat we alweer door moesten naar een andere plek om onze Jackscard - de studentenpas van NAU - op te halen. Wederom een rij om deze in ontvangst te kunnen nemen, maar uiteindelijk had ik mijn Jackscard vrij snel al. Zodra een aantal mensen hun Jackscard had gekregen, gingen we in kleine groepjes door naar het volgende gebouw, om wederom in een rij te mogen staan wachten. Dit deel van de dag was om alle administratieve zaken met betrekking tot immigratie af te ronden en te checken, want bureaucratie is iets waar de Amerikanen van houden blijkbaar. Eind van de middag zijn Charlotte en ik naar Safeway gewandeld, iets wat in de buurt komt van een supermarkt zoals wij die kennen. Hier hebben we wat boodschappen gedaan voor het avondeten, en nog wat andere etenswaren gekocht. Dit resulteerde in een vertrouwd avg'tje, met broccoli, potato wedges, en een soort cordon bleu. Maandagavond hebben we verder wat uitgerust en Netflix gekeken.
Dinsdag begon de dag al vroeg, aangezien we om 8:30 in een gebouw dat in het noorden van de campus ligt moesten zijn. Hier kregen we de standaard welkom praatjes, en een introductie in de NAU cultuur met mascotte en al. Daarna hadden we een introductie praatje van twee native vrouwen, die werken op de campus. Dit omdat er enorm veel indianen stammen zijn in de omgeving van Flagstaff, super interessant! Vervolgens ging de Amerikaanse bureaucratie door, en hadden we een lezing over immigratie. Nadat dat eindelijk voorbij was gingen we naar één van de vele lunchplekken op de campus, en konden we gratis lunchen in een enorme kantine waar ze allerlei soorten eten hadden, een hele Amerikaanse belevenis! Daarna kregen we nog een kleine rondleiding op de campus, en vooral in het recreatie center, waar de sportfaciliteiten zitten. In het drukke programma van dinsdag, hadden we even 3 uur vrij, en ben ik met Marijn en Charlotte naar downtown Flagstaff gegaan, en hebben we op een terrasje een drankje gedaan. Toen weer terug naar International Pavilion, waar we gratis pizza konden eten, om vervolgens ons heel eventjes op te frissen thuis, om vervolgens weer door te gaan naar een True Life Session; een toneelstuk met kleine sketches over sociale issues. Naar eigen zeggen doen ze dit omdat deze issues vaak lastig te bespreken zijn in het echte leven. Typisch Amerikaans dus. Na een korte discussie achteraf, was ik om 9 uur 's avonds eindelijk weer thuis, en was ik echt compleet gesloopt.
Woensdag was gelukkig iets minder druk, en konden we eerst uitslapen. Vervolgens waren er een aantal lezingen, en kon je kiezen welke jou interessant leek en bij wilde wonen. Verder woensdag vrij weinig gedaan, en dat was ook best wel lekker.
Donderdagochtend stond er weer niks op het programma, en zag ik m'n kans schoon om te gaan sporten. Even lekker in m'n eentje alles eruit gezweet, heel fijn. Om 2 uur 's middags hadden we weer een lezing, maar achteraf was die niet zo nuttig. Vervolgens een serie gekeken thuis, en zijn Charlotte, Natalie en ik naar Walmart gereden. Gereden inderdaad, want Natalie heeft een auto, en daar zijn we echt heeel blij mee (profiteurs zijn we ook). Eigenlijk hadden we alleen avondeten en wc papier nodig, maar het werd per ongeluk net wat meer dan dat... Gênant was dat het licht was toen we de winkel in gingen, en het donker was toen we er weer uitkwamen. Laten we het houden op een cultuur shock, een Walmart.
Vrijdag eerst uitgeslapen, serie gekeken, en toen weer naar winkels in de buurt geweest. 'S avonds gingen Charlotte en ik naar een dames voetbal wedstrijd, erg leuk om mee te maken! Echt een boeiende wedstrijd was het niet, maar NAU won uiteindelijk de wedstrijd wel. Daarna wilde we naar een feestje, maar we kregen al allerlei berichten dat het er erg druk was, dus uiteindelijk zijn we niet gegaan, en hebben we wederom gewoon op de bank netflix gekeken.
Zaterdag was een relaxt dagje. Vrij weinig gedaan, en 's middags naar een mooie plek in de omgeving gereden om de natuur te bewonderen en wat foto's te maken. Voor het avondeten hadden we alle appartementen van onze building uitgenodigd (6 appartementen per gebouw) om elkaar wat beter te leren kennen. Iedereen had iets meegenomen, en het was erg gezellig! 'S avonds was er weer een feestje, en daar zijn we uiteindelijk wel heen gegaan. Erg leuk om een typisch Amerikaans huisfeestje mee te maken. Maar ik heb uiteraard geen alcohol genuttigd omdat ik nog geen 21 ben en dus niet legaal mag drinken.
Zondag rustig aan gedaan, nog naar een open huis van het Native American Cultural Center gegaan en een verplichte meeting bijgewoond over de regels etc. die horen bij onze housing.
Komende week starten alle lessen, en ik ben erg benieuwd hoe ik dat zal ervaren! Gelukkig heb ik alleen op dinsdag en donderdag colleges, dus dat is erg fijn. I'll keep you updated, xoxo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elzemiek

Een semester lang studeer ik aan Northern Arizona University in Flagstaff. Voor iedereen die geïntereseerd is in hoe ik het hier heb en wat ik allemaal beleef heb ik besloten om reisverslagen hier te posten.

Actief sinds 22 Aug. 2017
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 7209

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 22 December 2017

Studeren in Flagstaff

15 December 2017 - 22 December 2017

New York

Landen bezocht: