Afscheid en een nieuw Avontuur - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu Afscheid en een nieuw Avontuur - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Elzemiek Jansen - WaarBenJij.nu

Afscheid en een nieuw Avontuur

Blijf op de hoogte en volg Elzemiek

20 Augustus 2017 | Verenigde Staten, Flagstaff

Sinds het begin van m'n studie heb ik al in mijn hoofd dat ik een semester in de Verenigde Staten wilde studeren, want geef toe, je kunt eigenlijk geen American Studies bachelor halen als je nog nooit in de VS zelf bent geweest. Zaterdagochtend was het dan eindelijk zo ver, na maanden voorbereiding vertrok ik richting "The Land of the Free." Tot december zal ik gaan studeren aan Northern Arizona University, in Flagstaff. Maar voordat ik maandag aan mijn introductie kan beginnen, moet ik natuurlijk wel eerst nog in Flagstaff aankomen, en dat is toch best nog wel een wereldreis..!
Na een aantal tranen van ondergetekende, omdat afscheid nemen nou eenmaal niet zo gemakkelijk is, begon deel 1 van de reis. De eerste vlucht, van Amsterdam naar Detroit, ging voor mijn gevoel lekker vlot. Ik zat naast een ander Nederlands meisje in het vliegtuig en we hebben zo nu en dan gezellig gekletst, iets wat best fijn is als je helemaal in je eentje reist. Om stress te voorkomen over mijn overstap, en omdat ik niet precies wist hoe vlot alles zou verlopen tijdens de overstap in Detroit, had ik er voor gekozen om lekker ruim de tijd te nemen. Achteraf was dit niet helemaal nodig, want na 3 kwartier was ik door de visumcontrole, had ik m'n ruimbagage van de bagageband gevist en een aantal stappen verder weer ingeleverd (ik snap niet helemaal waarom dit nou moet, want handig voor de doorstroom is het nou niet bepaald), was ik opnieuw door security gegaan (want er kan dus echt heel veel gebeuren tussen security 1 & 2 blijkbaar) en zat ik bij de gate. Zat ik dan met m'n goeie gedrag, kon ik lekker ruim 3 uur gaan wachten op de volgende vlucht naar Phoenix. Maar ach, het heeft me wel stress bespaard zullen we maar zeggen.
Na drie hele lange uren kon ik dan eindelijk boarden, en had ik nog een vlucht van 4 uur voor de boeg van Detroit naar Phoenix. Zo fijn als de eerste vlucht was, zo vervelend vond ik deze. Er was relatief veel turbulentie gedurende de hele vlucht, en ik was vooral erg moe en verlangde naar een echt bed. Eenmaal in Phoenix aangekomen was ik nog steeds niet op mijn eindbestemming, en kon ik weer een uur gaan wachten op de shuttle bus naar Flagstaff. Wat het wachten iets minder erg maakte, is dat ik Marijn - een studiegenootje uit Groningen - op het vliegveld in Phoenix tegenkwam. Zij was vlak voor mij geland met een andere vlucht, en zo konden we het laatste stukje nog samen reizen. Niet dat we nou beide echt gezellig waren, want we waren vooral erg moe na zo'n lange reis. Zo moe dat we beide niks van de omgeving tussen Phoenix en Flagstaff hebben meegekregen omdat we beide binnen 10 minuten lagen te slapen in het busje en weer wakker werden toen het buiten al donker was..
Na een reis van 29 uur lang was ik dan eindelijk in Flagstaff, de plek waar ik de komende 4 maanden zal doorbrengen. De eerste indrukken van m'n appartement die ik zal delen met Charlotte (NL) en Natalie (VS) zijn goed, en ik denk dat ik me uiteindelijk hier wel thuis kan gaan voelen.

  • 22 Augustus 2017 - 13:56

    :

    Wat een verhaal! Er staat ons nog wat te wachten op 23 september.

  • 24 Augustus 2017 - 22:19

    Oma:

    Wij zijn benieuwd hoe het je verder vergaat in flagstaff,hopelijk minder heftig.groeten Gerard en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elzemiek

Een semester lang studeer ik aan Northern Arizona University in Flagstaff. Voor iedereen die geïntereseerd is in hoe ik het hier heb en wat ik allemaal beleef heb ik besloten om reisverslagen hier te posten.

Actief sinds 22 Aug. 2017
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 7215

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2017 - 22 December 2017

Studeren in Flagstaff

15 December 2017 - 22 December 2017

New York

Landen bezocht: